Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com
Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com

چه کسانی دچار بیماریهای قلبی می‌شوند؟

 

تعداد افرادی که به بیماری قلبی دچار هستند در کشورهای مختلف، فرق می‌کند. 

 این بیماری در کشورهای پیشرفته اروپایی، آمریکایی و استرالیا از شیوع زیادی برخوردار است اما در کشورهای عقب مانده جهان سوم تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونری قلب بسیار کمتر می‌باشد.

. به نظر می‌رسد که این وضعیت به علت نحوه زندگی این افراد ایجاد می‌شود به طوری که افرادی که از کشوهای عقب مانده جهان سوم به کشورهای پیشرفته مهاجرت می‌کنند نسبت به سایر افراد کشور مادرشان بیشتر دچار بیماری کرونری قلب می‌شوند. برای مثال هندیهایی که به انگلستان مهاجرت کرده‌اند بیشتر به بیماری کرونری مبتلا می‌شوند.

در خود قاره اروپا هم از نظر شیوع بیماری کرونری قلب تفاوتهایی بین کشورهای مختلف آن وجود دارد. در جنوب اروپا معمولا این بیماری کمتر از کشورهای شمال اروپا و انگلستان است که علت آن نحوه رژیم غذایی مدیترانه می‌باشد. بسیاری از افراد عقیده دارند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای که حاوی مقادیر زیادی سبزیجات تازه، سالاد، میوه، ماهی و مقدار نسبتا کمی گوشت قرمز و لبنیات می‌باشد می‌تواند در مقابل بروز بیماریهای قلبی اثر حفاظتی داشته باشد. 

درمان‌های جدید

در طی 10 سال گذشته پیشرفتهای زیادی در درمان بیماری کرونری قلب پدید آمده است. داروهای جدیدی مثل داروهای از بین برنده لخته خون که بعد از سکته قلبی استفاده می‌شود ساخته شده است. همچنین داروهای خوبی برای آنژین و پایین آوردن کلسترول خون بوجود آمده است و نیز مطالب بیشتری در مورد داروهای قدیمی مثل بتابلوکرها و آسپرین کشف شده است. این داروها نه تنها می‌توانند برای تسکین علایمی مثل سردرد استفاده شوند بلکه باعث بهبود تغییرات بیماری نیز می‌شوند. 

با این حال بزرگترین پیشرفت در جراحی قلب و آنژیوپلاستی ایجاد شده است. جراحی "بای پس یا پیوند بای پس شریان کرونری" می‌تواند باعث تغییر در زندگی بیماران دچار آنژین قلبی شده و در بعضی موارد همچنین موجب کاهش خطر ایجاد سکته‌های قلبی بعدی می‌گردد. آنژیوپلاستی روشی است که با استفاده از یک بالون کوچک رگهای باریک شده و یا مسدود شده گشاد می‌گردند. این روش می‌تواند بسیار موثر باشد، بخصوص امروزه  که از استنت‌های سیمی باریک برای باز باقی ماندن شریانها استفاده می‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.