Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com
Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com

استرس و اضطراب عامل سکته قلبی است.

 در بررسی‌های ارزشمند دو دانشمند Zohmon و Rohmon  مشاهده نمودند 

 

روی صد نفر از بیماران مضطرب در سن مقارن 40 سالگی  که انسداد عروق کورونر ( رگهای که خود عضله قلب را غذا می‌دهند)  در 90 درصد آنها پدپد آمده است و برای مقایسه در بیماران دیگر در همین سنین که زندگی معمولی داشتند ولی در آنها نیز احتمال وجود افکار منفی میرفت و نقش بارز آن یقین نبود، بیش از 20 درصد انسداد عروق کورونر دیده نشد.

دانشمندی به نام Hihkam  که استاد دانشگاه بود دانشجویان را موقع امتحان مورد مقایسه قرار داد و اثبات کرد که الکترو کاردیوگرافی علائم غیر طبیعی قلبی را در آنها نشان می‌دهد. 

استرس‌های مکرر در زندگی ماشینی امروزی علاوه بر فشار خون، بیماری رنیو و اختلالات عروقی  پاها را موجب می‌شود که منجر به قطع هر دو پا می‌گردد.

غدد داخلی ( بیش از همه  تیروئید) در اضطرابات پرکار شده و ناراحتیهای جسمی و روحی را موجب می‌شوند. دانشمندانی مثل Whitehorn  و lidz اثبات نمودند که ناراحتی تیروئید و ازیاد ترشحات سمی آن بعلت غم و اندوه می‌باشد و در ایران در گذشته پرکاری تیروئید را بنام ((‌غم باد)) می‌نامیدند.

دستگاه تنفس نیز مثل همه ارگانها تحت تاثیر افکار نامطلوب و هیجانات قرار می‌گیرد و موجب تنگی نفس و آسم و دیگر ناراحتیهای تنفسی از طریق اعصاب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.