Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com
Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com

تاثیرات مثبت لبخند روی بدن

 

 

لبخند علاوه بر تاثیرات روحی اثرات مثبت زیادی از لحاظ جسمی نیز روی بدن انسان دارد که به اختصار به برخی از این اثرات اشاره می کنیم

کاهش تعداد ضربان قلب: که در نهایت با تنظیم فشار خون حین خندیدن باعث کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی می شود.

کاهش استرس: استرس به شکلی شایع و عمومی در دنیای مدرن به عنوان علت تعداد زیادی از بیماری ها شناخته شده است که با کمک لبخند و خنده از طریق آزاد شدن هورمون اندورفین حین خنده می توان استرس را کاهش داد یا کنترل کرد.

احساس رضایت و سرخوشی: هنگام لبخند و خندیدن هورمون اندورفین علاوه بر کاهش استرس باعث تجربه احساسی بهتر از قبل و افزایش سطح روحیه می شود حتی اگر لبخند کاملا واقعی نبوده و علت خاصی نداشته باشد.

جلب اعتماد سایرین: تحقیقات نشان داده ما به طور ناخودآگاه به افرادی که به لبخند بر لب دارند اعتماد بیشتری داشته و با آنها بهتر و راحت تر ارتباط برقرار می کنیم

افزایش سطح آستانه درد: می توان از لبخند و خنده به عنوان یک تسکین دهنده طبیعی استفاده کرد چرا که حین لبخند هورمون هایی در بدن ترشح می شوند که باعث کاهش احساس درد می شوند

افزایش جذابیت و زیبایی چهره: هر چهره ای با لبخند زیباتر است حال اگر فرد لبخند زیبا نیز داشته باشد این جذابیت دوچندان می شود.

کسب موفقیت: لبخند باعث حس اعتماد به نفس شده و در روابط اجتماعی و کاری افرادی که مرتب لبخند بر لب دارند توانایی تاثیرگذاری بیشتر و کسب موفقیت بیشتری دارند.

جوان تر به نظر رسیدن ، افزایش عمر، تقویت سیستم ایمنی، مورد توجه بودن و تقویت مثب اندیشی و حس امیدواری از دیگر تاثیرات لبخند بر روی جسم می باشد.

این مقاله از مجله " سیب سبز"  نوشته  "دکتر هومن پاک نیت"  اقباس شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.