Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com
Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com

یک قهرمانی دیگر

 دیگر نام تختی تنها به عنوان یک ورزشکار و یا کشتی گیر قدرتمند مطرح نمی شد. او در آن زمان آوازه ای جهانی پیدا کرده بود.

مسابقات جهانی 1961 که در یوکو هامای ژاپن برگزار می شد از جمله میادینی بود که مدعیان قدرتمندی از کشورهای مختلف را در کنار هم جمع کرده و رودروی هم قرار داده بود به خصوص در وزن هفتم که غلامرضا تختی در آن کشتی می گرفت. اما

مدال طلای او هدیه ارزشمندی از طرف یک پهلوان به مردم کشورش بود.

هنگامی که هواپیمای قهرمانان ایرانی در فرودگاه مهر آباد بر زمین نشست دسته های گل و اشک های مردم پاسخ همه تلاش های غلامرضا و همتایانش بود که با اقتدار مقام اول جهان را برای مردم کشورشان با ارمغان آورده بودند. قهرمانان یکی یکی از پله ها پایین می آمدند و با شعف و شادمانی بی نظیر مردم مواجه می شدند.

فردای آن روز تختی به منظور تشکر از مردمی که او را تشویق کرده و لیاقتش را ستوده بودند پیامی فرستاد به این مضمون" به همه هموطنان عزیزم که نسبت به من و موفقیت هایی که به دست آورده ام محبت نموده اند درود می فرستم و با خوشحالی فراوان که هرگز در من وجود نداشته است به شما عزیزان که چشم به راه پیروزی برادران خد بوده اید بهترین احساساتم را تقدیم می دارم. از محبت های بی پایان شما اشک شوق در چشمانم حلقه شده است. اگر نمی توانم کلمات را به درستی ادا کنم به دلیل آن است که غرق در محبت های مردم شده ام، من چندین بار شکست خورده ام اما از پای ننسشتم و اینک که با شادمانی عمیقی از صمیم قلب بریتان پیام می فرستم آرزو می کنم که خواهران و برادرانم از سعی و کوشش دست نکشند... خوب است همه ی ما دست به دست یکدیگر بدهیم و برای پیروزی و موفقیت های درخشان تری پیش برویم... "

تختی در مقابل چشمان مشتاق مردم ایران و جهان تک تک این رقبای قدر و سرسخت را کنار زد و اغلب آن ها را با ضربه فنی شکست داد. نام تختی با فریاد هزاران تماشاگر در میادین ورزشی و خارج از آن به گوش می رسید. او طعم شیرین پیروزی براین رقبای قدرتمند را چشید و در این شادمانی مردم کشورش را هم سهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.