Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com
Najafi 89

Najafi 89

WWW.mohammadhesam.LoxBlog.Com

آیا کفش های محدب در بهبود کمر درد موثرند؟

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

با توجه به تبلیغات گسترده کفش های محدب در بهبود کمر درد کارشناسان این موضوع را کاملا رد می کنند.
دکتر محسن شمس فیزیوتراپیست در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در این خصوص گفت: کفش های محدب یا کفش هایی که پاشنه داخلی آن 5 لایه است و در قسمت زیر پاشنه ارتفاع زیادی دارند کفش های خوبی هستند اما این کفش ها فقط برای بیماران موثر است که از خار پاشنه رنج می برند.

وی اظهار داشت: این کفش ها به هیچ عنوان در بهبود کمر درد آرتروز و دردهای مزمن مفاصل تاثیر بسزایی ندارند.

خاطرنشان کرد: نوع کفش هیچ ارتباطی به کمر درد آرتروز و یا حتی لاغری اندام ندارد و بدیهی است اگر کفش مناسب انتخاب کنیم در جلوگیری از بروز کمردرد و آرتروز موثر است اما به خاطر داشته باشیم پوشیدن این کفش ها اثر درمانی ندارد.

به گفته این فیزیوتراپیست تنها انتخاب کفش مناسب برای کسانی که کف پای صاف دارند قوس کف پا را اصلاح می کند به طور مثال در بیمارانی که قوس کف پایشان کم است توصیه می شود و این نوع کفش ها تنها قوس کف پا را اصلاح می کنند و باعث قوس طبیعی کف پا می شوند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شایع ترین بیماری های این زمینه کمردرد است و می تواند علت های مختلفی داشته باشد و شاید یکی از آن انتخاب کفش مناسب از ابتدا باشد تا از بروز چنین بیماری های پیشگیری شود.

وی در پایان گفت: تحقیقات اخیر فیزیوتراپیست های دانشگاه بریتانیا هم حاکی از آن است که کفش های محدب مزیت چندانی نسبت به کفش های معمولی در کاهش آرتروز کمردرد ندارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.